Monday 27 April 2020

Tutorial How to make QR Code ? Simple steps

Assalamualaikum & good afternoon guys !
Todays aku nak share macam mana nak generate QR code. 
Sebab zaman sekarang kan dah moden. So ilmu korang pun kena la selari dengan zaman sekarang. 
Dekat UPM pun sekarang ( tak semua fakulti la ) pakai QR code utk attendance. Dasyat. 
Sekarang pun banyak events, business, kad jemputan semua dah pakai QR code. Even nak confess dekat crush sekarang pun pakai QR code. Halah halah. 
Manalah tahu satu hari nanti, nak bukak assignment pun kena pakai QR code. 
Kalau nak tahu, klik Read More


1. Korang boleh search kat google QR code generator and akan keluar banyak gila. 
Yang aku selalu guna adalah :  QR Generator

2. After that dia akan keluar macam ni. So nak mudahkan kerja korang, aku dah doodle kat gambar bawah. Follow je steps 1, 2, 3. Tapi yg aku doodle tu untuk text. 








3. After korang dah tekan button next tu, dia akan keluar QR code laa. So korang boleh laa nak cantikkan laa macam tukar frame, tukar colour semua. After that, tekan button download. 

Dah siap. Senang je. 
Nah aku share, QR code yg aku dah buat. Scan laa siapa nak tahu crush aku siapa. Hahaha! Tekan tau jangan tak tekan. 


p/s : <3 . Dah 5 Ramadhan. Ada lagi ke yang bukak periuk tengahari ni sebab lupa. Insyaallah dah takde kan ? 
Oklah pape nanti komen kat bawah korang nak aku buat blog pasal apa pulak. Babai

No comments:

Post a Comment

Kindly comment here for improvement & jangan lupa follow semua socmed aku tau. Sayang korang ><

COPYRIGHT by AliaAhmad