Tuesday 10 April 2018

Dream

Setiap orang mesti mempunyai impian sendiri ? kan ? They have their own cara untuk mencapai impian diorang . Likes get high pointer , make many money , find their partner ? partner ? Huh , i mean partner untuk dijadikan sebagai yang halal . Hahaha . For me , impian memainkan peranan penting umtuk jadi seorang yang berwawasan dan berguna . Im also have my dream . Act , ramai yang gelakkan aku bcs of my dream . Guess what ?  I dont know why . Hahaha . Impian aku , I want to work at TOP GLOVE COMPANY . Everyone ask WHY ? I dont know why . Tapi lepas asasi , aku banyak terdedah dengan maklumat tentang TOP GLOVE . Hati aku dah ada kat sana . Srsly . Hahahaha . Act , aku nak mintak scholar TOP GLOVE . Tapi tak hantar lagi application form . Bcs ada masalah dalaman sikit . Pengalaman mendewasakan kita . When im masuk UPM , I got degree yang I tak berapa suka . Act dalam pilihan course , i letak statistik as the last choice . My first choice is dietetik . I got that interview , i go that interview with my family . Betapa happynya aku masa tu tak dapat digambarkan sebab dapat interview course yang aku minat . Kita merancang , Allah yang menentukan . I tak dapat course tu .  But i got statistik . Masa tu fikir nak tukar . But my mom and abah tak kasi and diorang cakap just teruskan  . Frust . Sedih . Tak tahu nak buat apa . Sampai sekarang(dah sem 2) aku still teruskan belajar statistik . Result sem 1 tak berapa nak okay tapi boleh dibanggakan  . Bersyukur sebab still dapat teruskan lagi . Frust juga sebab ramai kawan dapat dekan . Im able to control my sadness , anger . Ada jugak rasa jealous . Tapi im believe Allah ada perancangan yang lebih baik untuk aku . Aku bukannya tak pandai tapi kena letak effort lebih sikit untuk dapat dekan ( sapa lagi nak puji kita , kalau bukan diri kita sendiri . Hahaha ) . Saat ni , still rasa ada perasaan untuk tukar course tapi still ingat pesan ma abah . Aku akan teruskan jugak pengajian statistik ni , buat intern and kerja dekat TOP GLOVE . Aku ada jugak terfikir untuk tak bekerja dalam bidang yang aku belajar . I mean , aku lebih suka bercakap and approach orang . Tak suka duduk diam and hadap laptop 24 jam. Tapi apa guna belajar kalau tak dipraktikkan ? Apapun , i will do my best in anything that i involve .  Fighting Alia !! Pray for me . Aku jugak ada impian nak pergi travel dekat China , Korea and Japan . Tapi tulah . My family hidup sederhana . Sebabkan kesusahan ni lah aku bertekad untuk kerja lebih keras . Made them ( my perents ) happy and hidup selesa nnti diorang tua . Ramai tanya . Why CHINA , KOREA , JAPAN not EROPAH COUNTRY ? Nak tahu kenapa ? Bcs im support asia coutry . Great country from asia . AArrrghhhhhh . *Hati dah memberontak nak pergi* . Please . Nak tengok cara diorang kerja , study , budaya . Ada je international students from that country kat UPM , tapi jarang tengok sebab diorang lain fakulti . Kat upm ada je mobility . Tapi aku macam kena fikir banyak kali . Sebab takde banyak duit and duit tu kena guna untuk tujuan lain . Apapun , hidup mesti diteruskan . Annyeong Haseyo .

No comments:

Post a Comment

Kindly comment here for improvement & jangan lupa follow semua socmed aku tau. Sayang korang ><

COPYRIGHT by AliaAhmad